A HotelBank.hu internetes oldalának hozzáférése, böngészése, használata és/vagy foglalás esetén Ön elismeri, hogy elolvasta és megértette az alábbi szabályokat és feltételeket (beleértve az adatvédelmi nyilatkozatot is), és mindenben egyetért az azokban foglaltakkal.
A HotelBank.hu a Morton’s Légi Utazási Iroda Kft. tulajdonában, működtetésében és szolgáltatási körében van. Mindezen szolgáltatások kizárólag az Ön személyes, nem kereskedelmi célú használatára biztosítottak (B2C, azaz fogyasztói kereskedelem), és az alábbi feltételek vonatkoznak rájuk. Az Utazási Szolgáltatókkal való partneri viszonyainkat külön szerződések szabályozzák, melyek tartalmazzák az ezen kapcsolatok kereskedelmi (B2B, azaz vállalatok közötti kereskedelem) feltételeit. Az Utazási Szolgáltatók hivatalos minőségben vannak jelen és teszik elérhetővé termékeiket és/vagy szolgáltatásaikat a HotelBank.hu-n (mind a vállalatok közötti kereskedelem (B2B), mind a fogyasztói kereskedelem (B2C) esetében). Vegye figyelembe, hogy a weboldalunkon közzétett szabályzatokon és apróbetűs részeken túl az Utazási Szolgáltatók az utazás használata, az ahhoz való hozzáférés vagy annak teljesítése kapcsán további szolgáltatási, szállítási vagy használati feltételeket vagy szabályokat határozhatnak meg vagy támaszthatnak az ügyfelekkel szemben (amik része lehet egyes esetekben a felelősségkizárás vagy annak korlátozása).
Definíciók
A HotelBank.hu vagy arra tett bármilyen utalás (beleértve a többes szám első személyű névmások segítségével történő utalásokat is) a HotelBank.hu-t jelenti. Székhely: 6722 Szeged, Petőfi S. sgt. 5., telephely: 1054 Budapest, Markó u. 3.
A „Platform” alatt a weboldalt értjük, amin keresztül a HotelBank.hu a szolgáltatásait elérhetővé teszi, irányítja és kezeli.
Az „Utazás” alatt a különböző utazási termékeket és szolgáltatásokat (főként szállásokat) értjük, amelyeket Ön az Utazási Szolgáltatótól rendelhet meg, szerezhet be, bérelhet, foglalhat le, vagy bármi más módon felhasználhat.
„Utazási Szolgáltatón” a cégünkkel szerződéses viszonyban álló partnereket értjük.
Az „Utazási Szolgáltatás” az online vásárlást vagy a foglalási szolgáltatást jelenti (ebbe beletartozik a fizetések kezelése is), mely keretében az Utazási Szolgáltatók egyes termékeket és szolgáltatásokat elérhetővé tesznek a Platformon.
Az „Utazásfoglalás” az Utazás megrendelését, megvásárlását, kifizetését vagy lefoglalását jelenti.
Adatvédelem és sütik
A HotelBank.hu tiszteletben tartja az Ön adatait. Kérjük, olvassa el az adatvédelemről és a sütikről szóló nyilatkozatunkat további információért.
Szolgáltatásaink köre és jellege
A Platformon keresztül cégünk egy internetes felhasználói felületet nyújt, amin keresztül az Utazási Szolgáltatók (hivatalos minőségükben, vállalatok közötti kereskedelem (B2B) vagy fogyasztói kereskedelem (B2C) keretében) meghirdethetik, forgalmazhatják, kiadhatják, promótálhatják és/vagy kínálhatják kiadó szobáikat, melyeket aztán a Platformot az adott célból meglátogatók böngészhetnek, kereshetnek, összehasonlíthatnak, lefoglalhatnak, megvásárolhatnak vagy kifizethetnek („Utazási Szolgáltatás”). Amennyiben Ön Utazásfoglalást hajt végre az Utazási Szolgáltatás használatával, Ön közvetlen (jogilag kötelező érvényű) szerződéses kapcsolatba lép a terméket, szolgáltatást vagy szállást kínáló Utazási Szolgáltatóval. Attól a ponttól kezdve, hogy Ön lebonyolította az utazásfoglalását, cégünk kizárólag közvetítő szerepet tölt be Ön és a kiválasztott Utazási Szolgáltató között, eljuttatva az Ön releváns foglalási adatait az Utazási Szolgáltatónak, és egy visszaigazoló e-mailt küldve Önnek az Utazási Szolgáltató nevében. A HotelBank.hu semmilyen utazási terméket vagy szolgáltatást nem biztosít vagy kölcsönöz, és azoknak nem viszonteladója.
Az Utazási Szolgáltatás nyújtása során közölt információk az Utazási Szolgáltatóktól beszerzett adatokon alapulnak, az ő felelősségük az árak/díjak, a kiadó szobáik, a szabályzatok és feltételek valamint az egyéb, releváns információk feltöltése és frissítése, melyek megjelennek Platformunkon. Habár cégünk minden tőle telhetőt elkövet annak érdekében, hogy hibátlan Utazási Szolgáltatást nyújtson Önnek, nem fogjuk leellenőrizni, és nem tudjuk garantálni, hogy az összes feltüntetett információ pontos, teljes körű vagy a valóságnak teljes mértékben megfelelő. Emellett cégünk nem vállal felelősséget az esetleges hibákért (megjelenési és elektronikus nyomdai hibákat is beleértve), megszakításokért (legyen szó a Platformunk vagy bármely szolgáltatásunk bármely (ideiglenes és/vagy részleges) meghibásodásáról, javításáról, fejlesztéséről vagy karbantartásáról), pontatlan, félrevezető vagy valótlan adatokért vagy az információk hiányos közléséért. Minden időben az Utazási Szolgáltatók felelnek a Platformon feltüntetett (leíró) információk (beleértve az árakat, a díjakat, a szabályzatokat/feltételeket és a kiadó szobákat) pontosságáért, teljességéért és valódiságáért. Platformunk nem felelős egyetlen feltüntetett Utazási szolgáltatásai szintjének és rangsorolásának (pl. csillagbesorolás) ajánlásáért és hirdetéséért, illetve nem tekinti feladatának azt.
Utazási Szolgáltatásunk kizárólag személyes, nem kereskedelmi célokra használható fel. Ennek megfelelően a Platformunkon feltüntetett tartalmak vagy információk, szoftverek, foglalások, jegyek, termékek és szolgáltatások újraeladása, deep-linkelése, felhasználása, másolása, megfigyelése (pl.: spider, scrape), feltüntetése, letöltése vagy sokszorosítása bármilyen kereskedelmi, illetve versenytársi tevékenységből vagy célból nem engedélyezett.
Árak
Szolgáltatásunk igénybevétele teljesen ingyenes a fogyasztók számára. Utazási Szolgáltatásunkért mi nem számítunk fel sem szolgáltatási díjat, sem egyéb, az árhoz hozzáadott (foglalási) díjakat. Ön az utazásfoglalás során megadott összeget (továbbá a hatályos adókat és díjakat, amennyiben az ár azokat nem tartalmazza) fogja fizetni.
Az Utazási Szolgáltatók jutalékot fizetnek (a termék árának (pl. szobaár) egy csekély százalékát) a HotelBank.hu-nak, miután a felhasználó igénybe vette az Utazási Szolgáltató által nyújtott terméket vagy szolgáltatást. Kizárólag a Hotelbank.hu-val kereskedelmi kapcsolatot ápoló (szerződésben álló) Utazási Szolgáltatók lesznek elérhetőek a Platformon (csak ők értékesíthetik termékeiket akár fogyasztói (B2C), akár vállalatközi kereskedelem (B2B) keretei között).
A Platformunkon az Utazási Szolgáltatók által kínált árak rendkívül versenyképesek. Az Utazás ára mindig tartalmazza az áfát/kereskedelmi adót és az egyéb adókat (ezen adók esetlegesen változhatnak) és díjakat, hacsak ez nincsen másképp megállapítva a Platformon vagy a bizonylati e-mailben/jegyen. Az összes díjat és adót (beleértve az idegenforgalmi adót vagy esetleges resort fee-t) felszámíthatja az Utazási Szolgáltató lemondás vagy meg nem jelenés esetén.
Néhány esetben bizonyos szálláshelyek, termékek vagy szolgáltatások alacsonyabb árakon foglalhatók le Platformunkon, ezek az Utazási Szolgáltató által meghatározott árak esetleges megkötések és feltételek fejében vehetők igénybe, melyek vonatkozhatnak például a lemondásra vagy a visszatérítésre (vagyis nem lemondhatóak és nem visszatérítendőek is lehetnek). Kérjük, foglalása lebonyolítása előtt részletesen olvassa át az érintett termékre, szolgáltatásra vagy foglalásra vonatkozó esetleges feltételeket.
A nyilvánvaló hibák (többek között a nyomtatási hibák) nem kötelező erejűek.
A különleges ajánlatokat és promóciókat mindenkor megjelöljük. Ha az ilyen jellegű jelölés elmarad, az egyértelmű hibákból és elgépelésekből Önnek semmilyen joga nem származhat.
Az oldalunkon feltüntetett árak tartalmazzák az Union biztosító útlemondási biztosításának díját is, mely biztosítás az Utasok és közvetlen hozzátartozóik előre nem látható, orvosilag igazolt balesete, betegsége esetén 20%-os önerő mellett 80%-ban visszatéríti a befizetett összeget. Az útlemondási biztosítás termékismertetőjét és a feltételeket munkatársunk 3 munkaórán belül rendelkezésére bocsájtja az Ön által megadott e-mail címre.
Fizetés (bank- és hitelkártya, átutalás, készpénz)
A HotelBank.hu lehetővé teszi, hogy Ön a foglalás ellenértékét (ahogy az Utazási Szolgáltató fizetési szabályzata meghatározza) a foglalás során bankkártyával vagy hitelkártyával fizesse ki, biztonságos online fizetési opció igénybevételével. Nem lemondható szobák esetén mindenképpen a bankkártyás vagy hitelkártyás fizetés kiválasztását ajánljuk, ellenkező esetben nem tudjuk garantálni, hogy a foglalás manuális feldolgozásának végére (3 munkaóra) a kiválasztott szoba még rendelkezésre fog állni. Felhívjuk a figyelmet, hogy bizonyos (nem visszatérítendő) árak vagy különleges ajánlatok kiválasztása esetén a foglalási folyamat során a HotelBank.hu tehát bankkártyával vagy hitelkártyával történő fizetést igényelhet. Utazásfoglaláskor a HotelBank.hu előzetesen ellenőrizheti vagy megterhelheti hitelkártyáját (néhány esetben visszatérítési lehetőség nélkül). Kérjük, hogy még a foglalás befejezése előtt gondosan ellenőrizze a termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó esetleges különleges (foglalási) feltételeket!
Előrefizetés, lemondás, távolmaradás és az apróbetűs rész
Az Utazási Szolgáltatónál történő utazás foglalásával Ön tudomásul veszi és elfogadja az Utazási Szolgáltató vonatkozó lemondási és távolmaradási szabályzatát, valamint az Utazási Szolgáltató bármely további, termékekre és teljesített szolgáltatásokra vonatkozó (szerződési) feltételeit, melyek az Ön Utazására vonatkoznak. Az Utazási Szolgáltató szerződési (teljesítési/vásárlási/felhasználási) feltételeiről az adott Utazási Szolgáltatónál érdeklődhet. Az Utazási Szolgáltató lemondási és távolmaradási szabályzatát megtalálhatja a Platformunkon az Utazási Szolgáltató oldalán, valamint láthatja azt a foglalási folyamat során, és az Önnek küldött visszaigazoló e-mailben is. Kérjük, ne feledje, hogy bizonyos árak, díjak vagy különleges ajánlatok esetében nincs mód díjmentes lemondásra, visszatérítésre vagy módosításra! Távolmaradás vagy díjköteles lemondás esetén az Utazási Szolgáltató felszámíthatja a városi/idegenforgalmi adót is. Kérjük, a foglalást megelőzően tájékozódjon az adott termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó részletekről és (foglalási) feltételekről. Felhívjuk figyelmét, hogy a (részben vagy egészben) előzetes fizetést vagy előlegfizetést igénylő Utazásfoglalások (akár előzetes figyelmeztetés vagy külön értesítés nélkül is) törlésre kerülhetnek, amennyiben az esedékes (fennmaradó) összeg(ek) nem kerülnek befizetésre az adott Utazási Szolgáltatóra és foglalásra vonatkozó fizetési szabályzatban meghatározott esedékességi vagy fizetési dátumon. Ezekről visszaigazoló e-mailünkben részletesen tájékoztatjuk utasainkat, ill. 3 munkaórán belül felvesszük a kapcsolatot a foglalást végzőjével, elsősorban e-mailben, amennyiben szükséges, telefonon. A lemondási és előrefizetési szabályzatok az adott Utazás által kínált terméktől, szegmenstől vagy szolgáltatástól függően eltérőek lehetnek. Kérjük, olvassa el figyelmesen a foglalási visszaigazolásban, ill. munkatársunk által kiküldött fontos információkat, hogy tisztában legyen az Utazási Szolgáltató által támasztott összes feltétellel (pl: életkor-korlátozás, biztonsági letét, lemondás lehetőségének hiánya, valamint extra díjak csoportos foglalás esetén, pótágyak, reggeli díja, kisállatok, elfogadott kártyatípusok). Késedelmes fizetés, helytelen bankadatok, érvénytelen hitel- vagy debitkártya vagy elégtelen fedezet esetén a felelősség Önt terheli, így Önt nem illeti meg visszatérítés az esetlegesen már befizetett (vissza nem térítendő) összeg(ek)re vonatkozóan, hacsak az Utazási Szolgáltató másképp nem dönt, vagy a vonatkozó (előzetes) fizetési és lemondási szabályzat másképp nem rendelkezik.
Felhívjuk figyelmét, hogy lemondás esetén előfordulhat, hogy Önt nem illeti meg visszatérítés az esetlegesen már befizetett összeg(ek)re vonatkozóan, illetve, hogy az Utazási Szolgáltató a lemondási, (előzetes) fizetési és távolmaradási szabályzatával összhangban díjat számít fel. Javasoljuk, hogy a foglalást megelőzően tájékozódjon az adott Utazási Szolgáltatóra vonatkozó lemondási, (előzetes) fizetési és távolmaradási feltételekről, valamint ügyeljen arra, hogy az esetleges további fizetési kötelezettségeknek időben eleget tegyen.
Ha késői vagy elhalasztott bejelentkezés történik a bejelentkezés napján, vagy csak a következő nap érkezik, bizonyosodjon meg róla, hogy (megfelelő időben) jelezze ezt az Utazási Szolgáltató felé, hogy fel tudjanak készülni az érkezésére, és elkerüljék a szoba vagy Utazásfoglalás törléséből illetve az ahhoz köthető díjakból fakadó esetleges kellemetlenséget. Az ügyfélszolgálatunk szükség esetén segítséget nyújt az Utazási Szolgáltatóval való kommunikációban. A HotelBank.hu nem vállal semminemű felelősséget a késői érkezés miatt törölt foglalások következtében az Utazási Szolgáltató által felszámított lemondási vagy távolmaradási díjért.
(További) levelezés és kommunikáció
A HotelBank.hu nem vállal semminemű felelősséget az Utazási Szolgáltatóval való, a platformján keresztül történő kommunikációval kapcsolatban. Az Utazási Szolgáltatónak a HotelBank.hu-n küldött kérések, kommunikáció, illetve azok megérkezéséről szóló jóváhagyás semmire nem jogosít (pl. korai érkezés, késői távozás stb.). A HotelBank.hu nem vállal semmilyen felelősséget azért, hogy a küldött kommunikáció/kérés időben megérkezik, illetve hogy azokat az Utazási Szolgáltató elfogadja.
Annak érdekében, hogy az Utazásfoglalását megfelelően biztosítsa, helyes e-mail címet kell megadnia. A helytelenül megadott vagy elírt e-mail címekhez, telefonszámokhoz, (illetve azok helyességének ellenőrzéséhez) kapcsolódó bármilyen felelősséget kizárunk és elutasítunk.
Amennyiben nem lemondható, nem visszatéríthető szobát foglal, kérjük, annak díját rendezze a leírtak szerint. Abban az esetben, ha a nem lemondható szoba árát nem egyenlíti ki azonnal, vagy átutalásos és készpénzes fizetést választ, munkatársunk 3 munkaórán belül felveszi Önnel a kapcsolatot, manuálisan ellenőrzi a szabad helyeket, és küldi a fizetési és egyéb információkat, ill. a díjban benne lévő útlemondási biztosítás termékismertetőjét és feltételeit. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy addig, amíg a fizetés nem történik meg, munkatársunk Önnek küldött levelei az irányadók.
A HotelBank.hu-val vagy az Utazási Szolgáltatással kapcsolatos bármely esetleges panaszt azonnal, de legkésőbb a szolgáltatás igénybevételétől (vagyis a tervezett kijelentkezési dátumtól) számított 30 napon belül jelenteni kell. Bármely igény vagy panasz, melyet 30 napon túl nyújtottak be, elutasításra kerülhet, és az igény bejelentője elveszíti jogát bármely jellegű kompenzációhoz.
Az árak és elérhetőségek folyamatos frissítése illetve kiigazítása miatt azt javasoljuk, hogy állítása alátámasztásához (amennyiben arra később szükség lehet) készítsen a foglalás során képernyőképet.
Azt tanácsoljuk, hogy először minden panaszával az ügyfélszolgálatunkat keresse meg. Ha az ügy megoldatlan maradt, tegyen panaszt az Európai Bizottság online vitarendezési platformján, melyet online fogyasztói jogviták rendezésére hívtak életre: http://ec.europa.eu/odr.
Besorolás, preferált szálláshely program, csillagok és vendégértékelések
A hotelektől eltérő szálláshelyek esetében (pl panziók) a megjelenített csillagok nem felelnek meg a hotelek esetében használatos csillagbesorolásnak.
Jogi nyilatkozat
Ezen szabályok és feltételek korlátozások tárgyát képezik, cégünk kizárólag olyan közvetlen károkért vállal felelősséget, melyet Ön elszenvedett, kifizetett, vagy aminek Ön ki volt téve a szolgáltatásaink teljesítésének hiányának tulajdonítható hibából, melynek teljes összege az Ön foglalásának teljes összege – ahogy az Utazásfoglalásról szóló e-mail visszaigazolásban is fel van tüntetve (akár egy adott, akár több, egymáshoz kapcsolódó káreset esetén).
Emellett cégünk nem vállal felelősséget
A HotelBank.hu elhárít minden felelősséget az Utazás használatával, érvényességével, minőségével, megfelelőségével és teljes körű közzétételével kapcsolatban, és nem vállal semmilyen jellegű törvényi, szerződéses vagy más jellegű felelősséget, szavatosságot vagy feltételeket, beleértve a forgalmazhatóságra, tulajdonjogra, jogtisztaságra vagy egy bizonyos célra való megfelelésre vonatkozó törvényi szavatosságot is. Ön kijelenti, hogy megértette és elfogadja azt, hogy az Utazással kapcsolatban mindenért az Utazási Szolgáltató vállalja a felelősséget (beleértve az Utazási Szolgáltató által vállalt szavatosságot és garanciákat). A HotelBank.hu nem tekinthető az Utazás (viszont)eladójának. Az Utazással kapcsolatos minden panaszt és igényt (beleértve a (speciális/promóciós) árakat, a szabályzatot, illetve az Ügyfelek kéréseit is) az Utazási Szolgáltató fog kezelni. A HotelBank.hu elhárít mindennemű felelősséget az ilyen panaszokkal, igényekkel és (termék)szavatossággal kapcsolatban.
Akár az Ön által választott Utazási Szolgáltató számítja fel az árat vagy díjat az Utazásért, akár a HotelBank.hu közreműködésével történik a fizetés, Ön elfogadja, hogy a teljes Utazás árára vagy díjára vonatkozó adók begyűjtése és kifizetése a helyi adóhatóságok felé mindenkor az Utazási Szolgáltató felelőssége. A HotelBank.hu nem vonható felelősségre a teljes Utazás árára vagy díjára vonatkozó adók begyűjtésével, és a helyi adóhatóságok felé történő kifizetésével kapcsolatban. Nem a HotelBank.hu lesz a pénzügyi felelősséget vállaló fél a Platformon keresztül vásárolt termékek vagy szolgáltatások esetében.
Szellemi tulajdonjog
Amennyiben nincs másképp meghatározva, a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges, illetve a Platformon található vagy általa alkalmazott szoftver és a Platformon feltüntetett tartalmak, információk és anyagok szellemi tulajdonjoga (a szerzői jogokkal egyetemben) a HotelBank.hu. vállalatának, valamint ellátó és Utazási Szolgáltató cégeinek tulajdonát képezik.
A szolgáltatást (beleértve a vendégvéleményeket és a fordított tartalmakat) közvetítő Platformmal (a Platformmal, annak grafikus megjelenésével (beleértve az infrastruktúrát), és az ezekre vonatkozó szellemi tulajdonjoggal) kapcsolatos valamennyi jog, jogcím és érdekeltség a HotelBank.hu kizárólagos tulajdonát képezi. Más (magán- vagy jogi) személyeknek nem áll jogában sokszorosítani, eltulajdonítani, azokra (hyper-/deep)linkkel hivatkozni, kiadni, hirdetni, reklámozni, integrálni, kisajátítani, kombinálni vagy más módon felhasználni az általunk kínált tartalmakat (azok fordításait és a vendégértékeléseket) vagy a márkanevet, hacsak erre előzetesen írásos engedélyünket nem adjuk. Amennyiben az általunk kínált (lefordított) tartalmak (beleértve a vendégértékeléseket) (részének vagy egészének) használatára vagy kombinálására kerülne sor, illetve kérdés merülne fel a Platformra vagy a felkínált (fordított) tartalmakra vagy vendégértékelésekre vonatkozó szellemi tulajdonjog birtoklásával kapcsolatban, az érintett (magán- vagy jogi) személy ezennel minden, ezzel összefüggésbe hozható szellemi tulajdonjogot átenged, átruház, átad a HotelBank.hu részére. A jogszerűtlen felhasználás vagy bármely egyéb, fent említett tett vagy viselkedés szellemi tulajdonjogaink (beleértve a szerzői jogvédelmet és az adatbázisjogokat) súlyos megsértésének minősül.
A HotelBank.hu-ról és a helyi kirendeltségekről
Az Utazási Szolgáltatást a MORTON’S Légi Utazási Iroda Kft. nyújtja. Központi iroda: 6722 Szeged, Petőfi S. sgt. 5. I/1. Adószám: 13565262-2-06, cégjegyzékszám: 06-09-010102.
A HotelBank.hu működését a szegedi székhelyen és budapesti telephelyen kívül e-mail-es, telefonos és személyes ügyfélszolgálat segíti munkanapokon 8:00 és 16:30 között.